Vanliga frågor
Hur fungerar fönsterputsning?
Vi står för all utrustning som behövs för fönsterputsningen, vi behöver bara tillgång till en stege, ifall fönster högre än 2,5 meter. Om du inte har någon, tar vi enkelt med en mot en extra kostnad. Vi putsar fönster i alla väder, förutom vid regn om dina fönster öppnas utåt, eller om temperaturen går ner till -10 grader. (I de fallen bokar vi såklart om tiden.)
Inför fönsterputsning
Plocka gärna undan föremål runt fönstret när fönsterputsaren kommer så att vi enkelt kan komma åt fönstret. Gardiner som är i vägen är bra att ta ner samt om du har möjlighet att flytta större möbler en bit från fönstren.
Vad har ni för avbokningsregler?
Om du behöver boka om, så har du möjlighet att göra det kostnadsfrit senast 5 arbetsdagar före städtillfället (du kan maximalt spara fyra städtillfällen per år). Den summan som du betalar för det städtillfället som bokas om laddas på din Timbank som du kan använda vid ett annat tillfälle, som storstädning eller hemxare.
Vad har ni för regler om helgdagar och röda dagar?
Vill du ha Fönsterputsning på Lördag? En helgtillägg av 20 % tillkommer. Under röda daggar en tillägg av 65% av baspriset tillkommer.
Vad händer om något skulle råka gå sönder?
ENA Service är ansvarsförsäkrade hos Trygg Hansa. Om det skulle visa sig att skadan uppkommit genom att vi har varit oaktsamma står vi självklart för kostnaden. Visar det sig att skadan uppstått pga fel eller brist på information från kundens sida eller tredje part ansvarar vi inte för skadan.
Får man använda RUT-avdrag?
Tjänsten ger rätt till skattereduktion. Det innebär att den är en hushållsnära tjänst (RUT) och att du som kund bara betalar 50 procent av arbetskostnaden. Avdraget görs direkt av oss vid köptillfället. Du behöver vara bosatt i Sverige och vara helt eller delvis bosatt i bostaden där tjänsten utförs. Du kan göra RUT- och ROT-avdrag på upp till 50 000 kronor per år.